Uber bude umožňovať nechávať vodičom prepitné

Jednou z hlavných výhod služby Uber je to, že celá interakcia medzi vodičom a zákazníkom prebieha bezhotovostne. Zároveň to však znamená, že spokojný zákazník nemôže vodičovi zanechať prepitné. Teda, teoreticky môže, avšak nie oficiálnym spôsobom a iba vo forme hotovosti.

Uber sa však rozhodol vypočuť žiadosti vodičov a zahrnul do mobilnej aplikácie, cez ktorú prebiehajú všetky transakcie, možnosť zanechať vodičovi prepitné. Zatiaľ je táto možnosť dostupná iba vo vybraných amerických mestách, no neskôr sa rozšíri do celých Spojených štátov a napokon aj do celého sveta.

Reakcia na žiadosti vodičov

Uber bol donedávna zameraný takmer čisto na spokojnosť zákazníkov, pričom vodiči boli dlhú dobu zanedbávaní. Aj kvôli tomu prešla spoločnosť mnohými škandálmi, ktoré dokonca spôsobili odchod výkonného riaditeľa spoločnosti Uber Travisa Kalanicka.

Reakciou Uberu na tlak zo strany vodičov bolo zavedenie opatrení zameraných na zvýšenie ich spokojnosti, pričom práve jedným z týchto opatrení je zavedenie možnosti nechávať vodičom prepitné.

Okrem toho Uber plánuje zlepšiť podmienky poistenia vodičov, podmienky zrušenia jazdy zákazníkom a poplatky účtované za príliš dlhé čakanie na zákazníka.

Ako bude zanechávanie prepitného fungovať?

Zatiaľ nie je isté, aké budú podmienky zanechávania prepitného na Slovensku a v okolitých štátoch, no v USA si môže cestujúci vybrať z prednastavených súm vo výške 1, 3 alebo 5 amerických dolárov. Samozrejme, existuje aj možnosť zadať vlastnú výšku prepitného.

Zanechanie prepitného nemusí prebehnúť počas jazdy alebo bezprostredne po nej. Zákazník má po jazde na zanechanie prepitného až 30 dní.

Tlak zo strany konkurencie

Vedenie spoločnosti Uber, vrátane bývalého CEO Travisa Kalanicka, sa zavedeniu možnosti zanechávať prepitné dlhú dobu bránili. Okrem tlaku zo strany vodičov bola táto možnosť zavedená aj kvôli tlaku zo strany konkurencie.

Najväčší konkurent Uberu, Lyft, prednedávnom oznámil, že svojim vodičom už na prepitnom vyplatil viac ako 250 miliónov amerických dolárov. Uber sa teda rozhodol zareagovať zavedením prepitného do svojej aplikácie, okrem iného aj preto, aby zabránil prechodu nespokojných vodičov ku konkurenčnej spoločnosti.

Leave a Comment